مهم ترین دلیل ترس از آرایشگاه
نوشته شده توسط : مجتبی

دلایل ترس کوکان از آرایشگاه

احتمالا شما نیز این مشکل را داشته اید. توضیحاتی که در خانه داده بودید، کفایت نکرد و او را فقط تا دم در آرایشگاه آورد؛ باقی‌اش ماند با کرام‌الکاتبین! دیدن فردی غریبه که در دست‌اش، قیچی دارد و مدام دور و بر آدم می‌چرخد، برای کودک، خوف‌انگیز است. نباید انتظار داشته باشیم کودکانی که بغل غریبه رفتن را دوست ندارند، خود را تسلیم این شرایط کنند. پس، باید دنبال راه‌حل باشید.

یکی از مشکلات برخی والدین، دردسر نخستین مرتبه‌ای است که فرزندشان را به آرایشگاه می‌برند. در سنین کمتری چون نوزادی، خود والدین می‌توانند شانه‌ای کلفت‌تر را آرام روی سر نوزاد حرکت دهند و موهای او را کوتاه کنند. این کار اگر همراه با حوصله و بازی‌گونه انجام گیرد نه‌تنها باعث ریختن ترس کودک از رفتن به آرایشگاه در سنین بالاتر می‌شود، بلکه به طور تدریجی حساسیت و ترس او را از بین می‌برد. با این حال شاید آگاهی‌های پی‌آمده بتواند آن دردسرها را کمتر کند.

ترس از آرایشگاه در کودکانترس از آرایشگاه در کودکان

قبل از بلند شدن موهای کودک، ابتدا او را چند بار فقط برای تماشای کوتاه کردن موهای خود به آرایشگاه ببرید و بگذارید با دنیای درون آرایشگاه و اعمالی که انجام می‌شود آرام آرام آشنا شود.در خانه بازی کوتاه کردن مو راه بیندازید و با آبپاش و شانه و قیچی اسباب‌بازی یا حتی به شکل شانه و قیچی درآوردن انگشتان دستتان، حین بگو بخند به موهای او یا همسر و بچه‌های دیگر آب بپاشید و به گونه‌ای آنها را کوتاه کنید که تقلید کار آرایشگر باشد و رفتار خاص کوتاه کردن مو را درآورید.

همین کار را با موی عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها می‌توانید انجام دهید. هنگام خستگی، بی‌حوصلگی، بهانه‌گیری، کلافگی، خواب‌آلودگی و گرسنگی او را به آرایشگاه نبرید. بچه‌ها علاقه‌ای بسیار به کشف و بررسی مسائل جدید دارند. از همین رو معمولا امکان ثابت نگه داشتن سر را از آرایشگر می‌گیرند. به آرایشگاهی بروید که آرایشگر حوصله بیشتری برای وقت گذاشتن و کوتاه کردن موی سر کودکتان، حداقل در دفعات اولیه داشته باشد.

در نظر داشته باشید که تیم آرایشگاه کودک پازل به دلیل آشنایی با حساسیت های کودکان بخوبی میتواند با این ترس و دلایل ان و همچنین روش های بهبود ان کنار بیاید. کودک شما در آرایشگاه کودک پازل تجربه ای متفاوت و شیرین را بدست خواهد آورد.





:: بازدید از این مطلب : 1087
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: